Zaabonuj przez email

Wpisz majl:

Dostarcza: FeedBurner

Tłumacz/ Translate

dailyvideo

W sprawie rozbiórki kolei miejskiej w Zielonej Górze

Zielona Góra, 2 marca 2009

Szanowni Państwo,

Helena Hatka, Wojewoda Lubuski,
Marcin Jabłoński, Marszałek Województwa.


Wielce Szanowni Państwo,

Władze miasta Zielona Góra podjęły decyzję, wg mnie nader kontrowersyjną, o demontażu torowiska przedwojennej linii kolei miejskiej przebiegającej z ul. Dworcowej ulicą Lisią , os. Łużykim, ul. Szarych Szeregów do ul. Ogrodowej, a ongiś sięgającej do os. Jędrzychów.
Decyzja ta dotyczy także układu sieci transportu zbiorowego całego województwa, odpada bowiem jej najważniejszy fragment wg teorii ekonomicznej: przebiegający bowiem przez centrum obszaru o największej liczbie mieszkańców w województwie (owa aglomeracja liczy ok. 250 tys. mieszkańców, a liczba trzech największych miast ją tworzących sięga 180 tys).

Kolej pasażerska w tym województwie nie istnieje poza jakąś szczątkową i dekoracyjną raczej ofertą powolnych pociągów-widmo kursujących z dyskwalifikującymi je częstotliwościami. Owa plenerowa dekoracja to kuriozum także w skali Polski. Decyzja władz miasta Zielonej Góry, choć może "lokalnie rozsądna" zważywszy na kompletny zanik transportu pasażerskiego koleją w regionie oraz uwiąd całego transportu zbiorowego pasażerów, w skali europejskiej jest takim samym kuriozum jak owa potiomkinowska makieta kolei pasażerskiej w skali H0, funkcjonująca zapewne tylko po to by nikt nie mógł zarzucić że w tym województwie kolei jest brak.

Sugeruję Państwu jakieś wnikliwsze podejście w tej sprawie, zasięgnięcie opinii autorytetów. By zgodnie z "brzytwą Ockhama" nie mnożyć bytów, zachęcam do lektury mojej opinii pt. "Europejski skandal transportowy roku" odnośnie owej kontrowersyjnej decyzji, zamieszczony na portalu Infobus.

http://www.infobus.pl/blog.php?id=433

Z wyrazami szacunku,

/af/


Fot. Wiadukt nad ulicą Kożuchowską na kilka dni przed rozbiórką w 2001 roku
(M. Toporowicz, ze strony http://www.kolejka.ptkraj.pl/)




Fot. Tego wiaduktu już nie ma (zdjęcie: M. Toporowicz, ze strony http://www.kolejka.ptkraj.pl/)




Fot. Takie pojazdy- elektryczne wagony akumulatorowe- wykorzystywano przed wojną do obsługi linii podmiejskich (wg http://www.prusy.info/)

Posted by Adam Phoo on 12:31. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for W sprawie rozbiórki kolei miejskiej w Zielonej Górze

Leave comment

Ostatnie doniesienia

Ostatnie komentarze

Galeria zdjęć